پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Death and Life of John F. Donovan

مرگ و زندگی جان اف دانووان فیلمی کانادایی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط زاویر دولان کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا دولان به همراه جیکوب تیرنی نوشته است. این نخستین فیلم زاویر دولان به زبان انگلیسی است و از بازیگران آن می توان به کیت هرینگتون، ناتالی پورتمن، جیکوب ترمبلی و سوزان ساراندون اشاره کرد. « مرگ و زندگی جان اف دانووان» در فستیوال تورنتو به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 13 دسامبر 2019 در امریکا اکران شد.

نویسندگان:
زاویر دولان، جیکوب تیرنی

عوامل:
فیلمبرداری: آندره تورپین
تدوین: زاویر دولان، متیو دنیس
موسیقی: گابریل یارد

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 19% را بر اساس 27 ریویو بدست آورده که معادل نمره 3/55 از 10 است: «مرگ و زندگی جان اف دانووان از نظر تکنیکی قدرتمند است اما نمی تواند به عمق مورد نظر کارگردانش برسد و در نتیجه در اهدافش شکست می خورد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 28 از 100 را بر اساس نظر 12 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی منفی» است.

یادداشتی بر فیلم «مرگ و زندگی جان اف دانووان»
زاویر دولان کارگردان جوان کانادایی پس از ساخت فیلم تحسین شده اش «این تنها پایان دنیاست» فورا به سراغ ساخت نخستین فیلم انگلیسی اش رفت و «مرگ و زندگی جان اف دانووان» را ساخت. دولان کارگردانی است که از همان اولین فیلم هایش به شدت زندگی شخصی اش را در فیلم هایش بازتاب داده و به عنوان کارگردانی اعتراف‎گر شناخته می شود. حالا او به سراغ نامه نگاری های یک پسر بازیگر نوجوان و یک ستاره تلویزیون رفته است، رابطه ای که اولی را به قلمرو بزرگسالی می رساند و شهرت دومی را در خطر جدی قرار می دهد. دولان این ماجرا را بر اساس نامه های خود به لئوناردو دی کاپریو نوشته است (که البته بدون جواب مانده بودند) که در آن پسربچه ای که به محیط یک مدرسه انگلیسی عادت ندارد و مورد اذیت دانش آموزان دیگر قرار می گیرد، سرخوردگی اش را از طریق این نامه ها بروز می دهد.
با اینکه نمی توان به فیلم دولان لقب «گنگ» را داد اما فهمیدن اینکه فیلم دقیقا میخواهد به چه چیزی اشاره کند هم سخت است. برای مثال رابطه طرفدار- ستاره که قلب روایت فیلم است، در طول دو ساعت زمان فیلم تقریبا هرگز نشان داده نمی شود. پس از فیلم «مامی» دولان این فرصت را به دست آورده تا با بازیگران بزرگ انگلیسی زبان همکاری کند و اشتیاق او به این همکاری باعث شده به فیلم آسیب برسد، چراکه کیت هرینگتون در اینجا هم مثل شخصیتش (جان اسنو) در سریال بازی تاج و تخت «هیچی نمی داند». زاویر دولان تصویری از یک بازیگر را ارائه می دهد که می خواهد تصور همگانی از تمایلات جنسی اش را بشکند و این تصویر بسیار عجیب است چرا که به نوعی سبک شخصی فیلمساز را به شدیدترین شکل در خود دارد اما فاقد عمق دراماتیک است. به هرحال دولان فیلمسازی است که با رویکرد به شدت شخصی اش شناخته می شود و حالا پس از مدت ها موفقیت با این رویکرد، او قربانی توانایی های خودش شده است.
نقطه قوت بزرگ فیلم فیلمبرداری بسیار زیبای آندره تورپین است که دنیای غم انگیز و تنهای دانووان را با طیفی از رنگ های گرم و سرد غلیظ به تصویر می کشد. گاهی زیبایی تصویر حتی دنبال کردن داستان فیلم را سخت می کند. «مرگ و زندگی جان اف دانووان» از تمام فیلم های قبلی زاویر دولان جسورانه تر و شخصی تر است اما متاسفانه تنها سطح موضوعش را خراش می دهد و این بسیار ناراحت کننده است چرا که موضوع فیلم این جذابیت را دارد که تبدیل به یک اثر دراماتیک قوی تر شود. اما حتی با وجود این عدم تمرکز، تصویر رنگارنگ دولان از شخصیت هایش بسیار به زندگی واقعی شبیه است، چرا که در آن لحظات رنج و زیبایی پشت سر هم قرار گرفته اند و هر پایانی آغاز دیگری را رقم می زند. این فیلم از کامل بودن فاصله زیادی دارد اما همچنان موفق می شود تلاش قابل احترامی برای نشان دادن مسائلی نظیر تنهایی و عواقب شهرت باشد.

نویسنده: مارک ریکوف
منبع: www.filminquiry.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 58%
نظر مثبت:
دولان به سبک شخصی اش وفادار می ماند و موفق می شود بار دیگر تصویری عمیق از روابط انسانی را ترسیم کند. فیلم درمورد این است که چگونه افسردگی و فشارهای اطرافیان باعث می شود هر کسی وانمود کند کس دیگری است.
نظر منفی:
فکر نمی کردم ترکیب یه کارگردان با استعداد با بازیگرای خوب به همچین فاجعه ای ختم بشه. فیلم اصلا مشخص نیست میخواد چه چیزی رو بگه و تا آخر حتی تلاشی هم نمی کنه که با بیننده ارتباط برقرار کنه به همین خاطر حوصله سر بر و طولانیه.

دیالوگ برگزیده:
سم ترنر: الان فقط میخوام بخوابم، بخوابم و از نو شروع کنم. ارادتمند شما، جان.

جزئیات:
جسیکا چستین چند صحنه را در فیلم بازی کرده که نهایتا از فیلم کنار گذاشته شده اند.
قبل از شروع فیلمبرداری قرار بود که ادل (خواننده بریتانیایی) اولین نقش سینمایی اش را در این فیلم بازی کند اما نهایتاً این اتفاق صورت نگرفت.
این اولین فیلم انگلیسی زبان زاویر دولان است.
در گروه بازیگران فیلم سه بازیگر اسکاری حضور دارند: ناتالی پورتمن، کتی بیتس و سوزان ساراندون.
نسخه اولیه تدوین فیلم حدود 4 ساعت بوده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

مرگ و زندگی جان اف داناوان

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری