پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Marriage Story

داستان ازدواج فیلمی امریکایی در ژانر درام و محصول سال 2019 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط نوا بامباک انجام شده و از بازیگران آن می توان به اسکارلت جوهانسون، آدام درایور و لارا درن اشاره کرد. داستان ازدواج اولین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش در آمد و سپس در تاریخ 6 نوامبر 2019 به صورت محدود در سینماها اکران شد. نمایش این فیلم تحسین همه جانبه منتقدان را به همراه داشت و «داستان ازدواج» با نامزدی در شش رشته در جوایز اسکار سال 2020 به یکی از موفق ترین فیلمهای سال تبدیل شد.
نویسندگان: 
نوا بامباک
عوامل:
فیلمبرداری: رابی رایان
تدوین: جنیفر لیم
موسیقی: رندی نیومن

بودجه کلی: $18,000,000
فروش جهانی: $2,300,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را بر اساس 355 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/83 از 10 است: «داستان ازدواج با فیلمنامه منسجم و بازی های با کیفیتش یکی از بهترین آثار نوا بامباک و یکی از بهترین فیلم های سال است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 93 از 100 را بر اساس نظر 53 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
« داستان ازدواج هم مثل همه شاهکارهای سینمایی، زندگی را در اوج ظرافت و با نهایت جزئیات به تصویر می کشد»
- اوون گلیبرمن (ورایتی)



یادداشتی بر فیلم «داستان ازدواج»
از بین رفتن یک رابطه عاطفی و پیچیدگی های این جدایی موضوع فیلم جدید نوا بامباک، «داستان ازدواج» است. یک نگاه تاثیرگذار و عمیق به موضوع طلاق که ماجرای جدایی چارلی یک کارگردان تئاتر و همسرش نیکول را نشان می دهد و اینکه این جدایی برای تمام افرادی که درگیر آن هستند به چه فرایند دردناکی تبدیل می شود.
در ظاهر هر دو قهرمان فیلم آدم های موفقی هستند که به شدت به فرزند کوچکشان هنری علاقه دارند اما زیر این سطح ظاهری ازدواج آنها در حال فروپاشی است. چارلی خودخواه است و نمی تواند ناراحتی همسرش را ببیند. نیکول که قبلا بازیگر بوده است می خواهد از زیر سایه همسرش بیرون بیاید و جدا از او به موفقیت شغلی برسد. به زودی شغلشان آنها را از هم جدا می کند، نیکول به لس آنجلس می رود تا در یک سریال تلویزیونی بازی کند و چارلی در نیویورک می ماند تا یک تئاتر را کارگردانی کند و درست در همین نقطه است که زندگی مشترک آنان به پایان می رسد اما چیزی که آغاز می شود ماجرای عجیبی است که جدایی آنها به وجود می آورد.
فیلم همزمان با تصویر کردن احساسات و عواطف شخصیت ها در طول طلاق جنبه های قانونی و اقتصادی آنرا هم به دقت نشان می دهد. بازی های بسیار قدرتمند دو بازیگر اصلی فیلم باعث می شود فیلم بتواند تمام پتانسیل عاطفی خود را فعال کند. همچنین بازی خوب دو وکیل فیلم، لارا درن و ری لیوتا بسیار تحسین برانگیز است چرا که بازی این دو در نقش هایشان مبارزه قانونی فیلم را داغ نگه می دارد. کارگردان و نویسنده فیلم نوا بامباک چند سال پیش از بازیگر مشهور جنیفر جیسون لی جدا شد و احتمالا بخش بزرگی از فیلم برگرفته از ماجرای طلاق این دو نفر است. شاید به همین دلیل است که فیلم از نظر عاطفی تا این حد واقعی و تکان دهنده از کار درآمده است. به خصوص بینندگانی که به هر نحو (چه به عنوان کودک طلاق و چه به عنوان کسانی که از همسرشان جدا شده اند) تجربه ای مشابه را از سر گذرانده باشند به شدت با این شخصیت ها همذات پنداری خواهند کرد.
فیلم داستان خیلی غافلگیر کننده ای ندارد و موضوع مرکزی و مضامین آن بار ها و بارها در فیلم های مختلف مطرح شده اند اما داستان ازدواج از زاویه جدیدی به موضوعش نگاه می کند و با چنان همدردی و صمیمیتی زندگی شخصیت هایش را نشان می دهد که تاثیر عاطفی عمیقی روی بینندگانش می گذارد. 
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 85%
نظر مثبت:
توی یک صحنه از خنده روده بر میشید و صحنه بعدی اشک می ریزید. نوا بامباک با این فیلم نشون داد که یکی از بهترین نویسندگان ده سال اخیر هالیوده و اسکارلت جوهانسون و آدام درایور هم بهترین بازی های عمرشون رو ارائه دادن. حتما فیلم رو ببینید.
نظر منفی:
بازی های فیلم خوبند اما نمی فهمم چرا به این فیلم میگن شاهکار. به نظر من فیلم نکته خاصی نداره و هر سال ده تا فیلم مثل این درمورد طلاق ساخته میشن.

دیالوگ برگزیده:
تد: وکیل های جنایی بدترین آدما رو توی بهترین حالتشون ملاقات می کنن و وکیلای خانواده بهترین آدما رو توی بدترین حالتشون.

جزئیات:
بخش بزرگی از فیلمنامه بر اساس داستان طلاق نوا بامباک (نویسنده و کارگردان) و جنیفر جیسون لی نوشته شده است.
آدام درایور، اسکارلت جوهانسون و لارا درن پیش از اتمام فیلمنامه برای بازی در نقش هایشان انتخاب شده بودند و حتی تا حدی در نوشتن فیلمنامه به بامباک کمک کرده اند.
داستان ازدواج برای کمپانی نت فلیکس ساخته شده و در میان فیلم های این کمپانی با 30 روز طولانی ترین اکران فیزیکی را داشته است.
نوا بامباک، اسکارلت جوهانسون و لارا درن هر سه طلاق را تجربه کرده اند و آدام درایور نیز بچه طلاق بوده است.
مدیر دوبلاژ : امیرحسین صفائی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

داستان ازدواج

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری