پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Deep Blue

«آبی ژرف» فیلمی مستند و محصول سال 2003 است. این فیلم از تولیدات سرویس حیات وحش بی. بی. سی بوده و توسط آلستر فوثرگیل و اندی بیات کارگردانی شده است. «آبی ژرف» نسخه سینمایی مستند سریالی و بسیار مشهور «سیاره آبی» است و در تاریخ 20 سپتامبر 2003 در انگلستان اکران شده است.

راوی: 
مایکل گامبون
عوامل:
تدوین: مارتین السبری
موسیقی: جرج فنتون

فروش جهانی: $30,000,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 67% را بر اساس 52 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/61 از 10 است: «آبی ژرف پر از تصاویر چشم نواز و زیبا از طبیعت است و می تواند طرفداران مستند های حیات وحش را کاملا راضی کند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 77 از 100 را بر اساس نظر 17 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «آبی ژرف»
این موضوع که پنگوئن ها خصلت های انسانی دارند در مستند های بسیاری مورد تاکید قرار گرفته و به خاطر استقبال بینندگان از این مسئله مدام غیرمنطقی تر و غیرواقعی تر نشان داده شده است. انگار این مخلوقات زیبا به خودی خود و در محیط واقعی زندگی‎شان چندان تماشایی نیستند و باید حتما به انسان تشبیه شوند تا بتوانند توجه ما را به خود جلب کنند. یکی از دلایلی که باعث شد «آبی ژرف» را به عنوان یک مستند حیات وحش بسیار قابل احترام بدانم این بود که از این رویکرد کاملا دور می شود و سعی می کند به حقایق وفادار بماند. فیلم به این نکته واقف است که وظیفه اصلی اش نمایش زندگی این حیوانات و محیط زندگی آنهاست و تمام تلاش خود را معطوف رسیدن به این هدف می کند. 
البته روایت فیلم محدود به زندگی پنگوئن ها نمی باشد و در طول این مستند موجودات بسیاری نشان داده می شوند. فیلم با زندگی دلفین ها شروع می شود و در ادامه کوسه ها، نهنگ ها، خرس های قطبی، شیرها دریایی و چندین جانور میکروسکوپی نشان داده می شوند. تصاویری که از این حیوانات شکار شده اند بسیار خاص و تماشایی هستند. یکی از جذابترین صحنه های فیلم از گروهی از ماهی های تون گرفته شده که همزمان مورد حمله پنج حیوان دیگر قرار می گیرند. تصاویری که از زیر دریا گرفته شده اند برخلاف مستندهای مشابه تنها مربوط به حرکت های مختلف ماهی ها و نهنگ ها نیستند و به شکلی بسیار خلاقانه و در عین حال زیبا فیلمبرداری شده اند. این فیلم نسخه ای کوتاه شده از سریال «سیاره آبی» است و از این نظر می توان گفت تدوین بسیار مناسبی دارد. «آبی ژرف» تصاویر این سریال را به گونه ای خلاصه کرده که جذابترین بخش های آنرا در خود دارد و همزمان برای نمایش سینمایی اصلا طولانی نیست. سرویس حیات وحش شبکه بی. بی. سی با ساخت این مستند بار دیگر نشان داده که از نظر کیفیتِ تولیداتش همچنان یک سر و گردن از سرویس های مشابه بالاتر ایستاده است. اگر به مستند های حیات وحش علاقه دارید و می خواهید تصاویری شگفت انگیز مانند حمله یک خرس قطبی به نهنگ ها را تماشا کنید، مستند «آبی ژرف» را از دست ندهید.
نویسنده: اسکات وینبرگ
منبع: www.dvdtalk.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
یک مستند حیات وحش بسیار تماشایی با تصاویر بسیار زیبا و با شکوه از زندگی موجودات مختلف دریایی و غیر دریایی. این فیلم رو روی بزرگترین صفحه ممکن تماشا کنید.
نظر منفی:
این فیلم تصاویر زیبایی داره اما چون داستان مشخصی رو دنبال نمیکنه خیلی زود خسته کننده میشه و انرژی اولیه خودش رو از دست میده.


جزئیات:
• اگر به مستندهای آلستر فوثرگیل (کارگردان) علاقه دارید تماشای مستند «فیل» (2020) را از دست ندهید.
مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

آبی ژرف

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری