پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Becoming Warren Buffett

«تبدیل شدن به وارن بافت» فیلمی مستند و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط پیتر کانهارت کارگردانی شده و به زندگی پرفراز و نشیب یکی از بزرگترین سرمایه داران امریکایی به نام وارن بافت می پردازد. «تبدیل شدن به وارن بافت» از محصولات شبکه تلویزیونی اچ. بی. او است و در تاریخ 30 ژانویه 2017 از طریق این شبکه به نمایش درآمده است.
عوامل:
فیلمبرداری: کلیر پاپکین
تدوین: الکس گزنتسوی
موسیقی: سائول سیمون مک ویلیامز

واکنش منتقدها:
اکثر منتقدان روایت جذاب و صمیمانه فیلم از زندگی سوژه اش را تحسین کرده اند و آنرا از بهترین آثار زندگینامه ای چند سال اخیر دانسته اند. کریستین هولوب منتقد نشریه «اینترتینمنت ویکلی» دقت نظر و بی طرفانه بودن روایت فیلم را تحسین کرده و آنرا به عنوان «الگویی برای مستند های زندگینامه ای» معرفی کرده است.

یادداشتی بر فیلم «تبدیل شدن به وارن بافت»
فیلم جدید پیتر کانهارت به نام «تبدیل شدن به وارن بافت» یک مستند زندگینامه ای بسیار پرانرژی در مورد وارن بافت است که نشان می دهد همه میلیاردرها از یک جنس نیستند. ما بافت را در سن هشتاد سالگی می بینیم که همچنان سرشار از زندگی و فعالیت است و در تمام جلسات شرکتش حضور پیدا می کند. او سر راه از یک مغازه ارزان مک دونالد صبحانه معمولی اش را تهیه می کند و مانند کارمندان عادی شرکتش سر کار می رود. 
وارن بافت در سالهای اخیر به عنوان یکی از سردمداران نهادهای خیریه در امریکا شناخته می شود و در سال 2006 بخش بزرگی از کمپانی اش را از طریق بنیاد بیل گیتس به فقرا و نیازمندان بخشید. در طول فیلم البته با جزئیات دیگری از زندگی بافت نیز آشنا می شویم که تاکنون زیاد مورد توجه قرار نگرفته اند. برای مثال فعالیت های او در زمینه حفاظت از محیط زیست و حقوق اقلیت ها در امریکا که نشان می دهند او علاوه بر هوش مالی از استعداد زیادی در زمینه تشخیص جریان های اجتماعی نیز برخوردار است. فیلم در شرایطی ساخته شده که فاصله بین فقیر و غنی در امریکا روز به روز بیشتر می شود و از این نظر سعی کرده نظر بینندگان را نسبت به این قشر منفور عوض کند. همه انسان ها با هم متفاوت هستند و فیلم نشان می دهد که این قاعده درمورد میلیاردرها هم صادق است. کسانی که به بازارهای مالی و خرید و فروش علاقه دارند می توانند از تماشای روند پرفراز و نشیب بافت برای رسیدن به موفقیت لذت ببرند. دیدن اینکه یک فرد تمام زندگی اش را به سرمایه گذاری و بزرگ کردن سرمایه اش اختصاص داده و حالا در پیری بخش بزرگی از آن را وقف می کند تجربه عجیبی است که باعث می شود بیننده به زندگی و تلاش های خود برای کسب پول فکر کند. جذابیت فیلم در این است که این روند را به شکلی بسیار طبیعی و قابل لمس به تصویر کشیده است. دوربین کانهارت (کارگردان) بافت را در موقعیت های روزمره دنبال می کند و او را در دفتر شرکت سرمایه گذاری اش نشان می دهد که بیشتر روزش را به دریافت اطلاعات بازار می گذراند. او در سن پایین کسب و کارش را با فروش کوکاکولا شروع کرد و بعدها خود به سهامدار اصلی این شرکت تبدیل شد، اما حالا و در هشتاد سالگی او همچنان نظم و وفاداری آهنین‎اش به اخلاق حرفه ای را حفظ کرده است و نمی تواند روزی را به غفلت از کسب و کارش بگذراند. زندگی ساده وارن بافت نشان می دهد که او تواضع خود را در تمام این سالها حفظ کرده و اجازه نداده احساس غرور او را به بی راهه بکشاند. «تبدیل شدن به وارن بافت» درمورد همین ویژگی های اخلاقی برجسته است که بافت را به شخصیتی تاثیرگذار در عرصه بازارهای سرمایه گذاری تبدیل کرده و او را به شهرت جهانی رسانده است.
نویسنده: رابرت لوید
منبع: www.Latimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 84%
نظر مثبت:
یک مستند بسیار تاثیرگذار درمورد انسان پولداری که ثروت هیچوقت نتونسته شخصیت واقعیش رو تغییر بده. این فیلم به بهترین شکل خصوصیات اخلاقی و حرفه ای وارن بافت رو نشون میده.
نظر منفی:
فیلم لحظات جالب زیادی داره اما نتونسته سوژه‎ خودش رو به اندازه کافی نشون بده و انگار بیشتر مورد اختلاف نظر وارن بافت با دخترش هست و می خواد تفاوت این دو نفر رو نشون بده. اگر مستند روی خود شخصیت بافت بیشتر تمرکز می کرد میتونست جنبه های متنوع تری از شخصیتش رو به بیننده‎ نشون بده.

جزئیات:
• پیتر کانهارت (کارگردان) قبلا مستند «قتل در جنگل» (2018) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

تبدیل شدن به وارن بافت

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری