پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Chasing Coral

«در تعقیب صخره های مرجانی» فیلمی مستند و محصول سال 2017 است. این فیلم توسط جف اورلوفسکی کارگردانی شده و به معضل نابودی صخره های مرجانی در سالهای اخیر می پردازد. «در تعقیب صخره های مرجانی» در جشنواره ساندنس به نمایش درآمد و سپس در تاریخ 14 جولای 2017 بر روی سرویس نت فلیکس قرار گرفت.

عوامل:
فیلمبرداری: اندرو آکرمن، جف اورلوفسکی
تدوین: دیویس کومب
موسیقی: سائول سیمون مک ویلیامز ، دن رومر

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 100% را بر اساس 31 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/13 از 10 است: «تعقیب صخره های مرجانی فیلمی چشم نواز درمورد یکی از زیباترین عجایب طبیعی کره زمین است که همزمان درمورد آینده این نعمت خدادادی به بینندگانش هشدار می دهد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 86 از 100 را بر اساس نظر 19 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.

یادداشتی بر فیلم «در تعقیب صخره های مرجانی»
اگر تا به حال از نزدیک زیبایی صخره های مرجانی را دیده اید مطمئن باشید دیدن مستند جدید جف اورلوفسکی شما را به گریه خواهد انداخت. با اینکه موضوع فیلم و جزئیات علمی آن بسیار دقیق هستند اما فیلم همچنان از یک بار احساسی برخوردار است که بیننده را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مدارک تصویری ای که در اینجا ارائه می شود می تواند حتی بدبین ترین تماشاگر را هم متقاعد کند که زمین در حال از دست دادن مهم ترین سرمایه های طبیعی خود است. صخره های مرجانی علاوه بر زیبایی فوق العاده ای که دارند یکی از منابع غذایی و اکسیژن حیاتی برای کره زمین هستند.
«در تعقیب صخره های مرجانی» پس از پخش در جشنواره ساندنس بلافاصله توسط سرویس نت فلیکس خریداری شد و نمایش آن با استقبال همه جانبه فعالان محیط زیست روبرو شد. فیلم تلاشی فداکارانه برای ضبط پدیده ای به نام «سفید شدن مرجان ها» است که به دلیل وضعیت نامناسب محیط زیستی به وجود آمده و به یک معضل زیست محیطی بزرگ تبدیل شده است. جف اورلوفسکی (کارگردان) در سال 2012 مستندی به نام «تعقیب یخ» را ساخت که در آن نگاهی مشابه به یخ های قطبی می انداخت و از بین رفتن این سرمایه های مهم کره زمین را گوشزد می کرد. سبک «در تعقیب صخره های مرجانی» مشابه این مستند است و با فیلمبرداری خیره کننده اش تمام زیبایی این گیاهان را ثبت کرده است اما همزمان مکان هایی را نیز نشان می دهد که این مرجان ها به تمامی در آنجا از بین رفته اند. «تعقیب یخ» موقع اکران خود باعث ایجاد یک کمپین محیط زیستی جدی شد و حالا اکران «تعقیب صخره های مرجانی» هم به سرنوشتی مشابه انجامیده است و موجب اطلاع رسانی بیشتری در زمینه حمایت از این گیاهان حیاتی شده است. کارگردان و گروه عوامل فیلم حدود سه و نیم سال بر روی ساخت این فیلم وقت گذاشته اند و این موضوع را می توانید از غنای فوق العاده اطلاعات مطرح شده در فیلم تشخیص دهید. مطالعات علمی بسیار دقیقی برای ساخت فیلم انجام شده و در کنار این اطلاعات فیلمبرداری و کارگردانی چشم نواز باعث کشیده شدن فوری بیننده به فضای فیلم می شوند. هارمونی عجیب و نظم حساب شده اقیانوس به شکلی تاثیرگذار در فیلم نشان داده شده اند و فیلمساز نشان داده است که چگونه بالاتر رفتن دمای آب اقیانوس ها باعث از بین رفتن گیاهان و حیوانات بسیاری در این مناطق می شود. خروج دونالد ترامپ از معاهده محیط زیستی پاریس با پخش این مستند همزمان شد و به خوبی نشان داد که این رهبران چه اهمیت ناچیزی برای مسائل محیط زیستی کلان قائل هستند. «در تعقیب صخره های مرجانی» مستندی تماشایی و در عین حال غم انگیز است که نشان می دهد بشر چگونه با بی توجهی تمام در حال نابود کردن مهم ترین منابع حیاتی کره زمین است.
نویسنده: دیوید رونی
منبع: www.hollywoodreporter.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
یکی از بهترین مستندهای محیط زیستی سالهای اخیر که فیلمبرداری فوق العاده ای داره و به خوبی تونسته نابود شدن صخره های باارزش مرجانی رو نشون بده. 
نظر منفی:
این فیلم از نظر فنی هیچ ایرادی نداره اما دیدش نسبت به مسئله محیط زیست بیش از حد بدبینانه ست و به کارهای مهمی که برای نجات مرجان ها انجام شده هیچ اشاره ای نمی کنه.

جزئیات:
• جف اورلوفسکی (کارگردان) قبلا مستند «تعقیب یخ» (2012) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

در تعقیب صخره های مرجانی

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری