پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Home

«خانه» فیلمی مستند و محصول سال 2009 است. این فیلم توسط یان آرتوس برتراند کارگردانی شده و گلن کلوز نقش راوی آنرا بر عهده دارد. در این مستند تنوع حیات بر روی کره زمین و همچنین تعادل محیط زیستی این سیاره با استفاده از تصاویر هوایی نشان داده شده است. «خانه» در تاریخ 9 ژوئن 2009 در سینماهای فرانسه به نمایش درآمد و مورد استقبال منتقدان قرار گرفت.
راوی: 
گلن کلوز
عوامل:
فیلمبرداری: مایکل بنجامین، دومنیک جنتیل
تدوین: ین لوان
موسیقی: آرماند آمار

بودجه کلی: $12,000,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 65% را بر اساس 15 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/72 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 8 به دست آورده که نشانگر «متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «خانه»
جدیدترین ساخته یان آرتوس برتراند به نام «خانه» یک تصویر تمام نما و پانوراما از کره زمین را ارائه می کند که از نظر جزئیات و پرداخت دقیق در حد کارهای قبلی این مستندساز بزرگ قرار دارد. فیلم سعی می کند با استفاده از تصاویر هوایی و ارائه یک تصویر عظیم، ضربه بشر به محیط زیست را به شکل موثری ضبط کند و برای این کار به بهترین شکل از حضور یک راوی نیز استفاده کرده است. راوی ای که در نسخه انگلیسی فیلم گلن کلوز نقش آن را برعهده دارد و توانسته با طیف متنوع صدای خود از یکنواخت شدن فیلم جلوگیری کند.
طیف موضوعاتی که در فیلم مورد بررسی قرار می گیرند به اندازه مناطقی که در آنها فیلمبرداری انجام شده، متنوع است و موضوعات مختلفی از نابرابری اقتصادی تا نظام سلامت و محیط زیست را در بر می گیرد. این موضوع به تکمیل شدن تصویر جامع فیلم از حیات روی کره زمین کمک می کند اما همزمان باعث شده در مورد برخی موضوعات نوعی سطحی نگری بر فیلم حاکم شود. البته این بخش های ضعیف تر به خوبی با آمارهای تکان دهنده جبران شده اند. آمارهایی که فیلم از گسترش کشاورزی ارائه می دهد به حدی برای من عجیب بودند که مجبور شدم در مورد آنها تحقیق کنم و خیلی زود به این نتیجه رسیدم که فیلم از نظر صحت آمارها از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. موقع تماشای مستندی مانند «زمین» بیننده علاوه بر گرفتن اطلاعات دوست دارد تصاویر زیبایی را از سوژه ها ببیند. در اینجا بر خلاف مستند های حیات وحش سوژه فیلم حیوانات نیستند و تمام موضوع فیلم به خود کره زمین به عنوان یک اکو سیستم یکپارچه محدود شده است. فیلمساز سعی کرده بهترین تصاویر ممکن را از این سوژه ضبط کند و به همین دلیل به استفاده گسترده از نماهای هوایی روی آورده است. استفاده از این تصاویر هوایی دو تاثیر عمده بر روی فیلم داشته است: اولا باعث شده فضاسازی تکه تکه فیلم از کره زمین به صورت واحد های به هم پیوسته در ذهن مخاطب جا بیافتد و ثانیاً با یک دید از بالا بیننده را در موقعیت قضاوت قرار می دهد و از آنها می خواهد به تخریب بی رویه محیط زیست در کره زمین واکنش نشان دهند. «خانه» مستندی تماشایی و بسیار جسورانه است که با نوآوری فرمی‎اش موفق شده از کلیشه های ژانر مستند های محیط زیستی فرار کند و اطلاعات مورد نظر مخاطبش را به ساده ترین و جذاب ترین شکل ممکن در اختیار او قرار دهد.
نویسنده: گرگ جالبرت
منبع: www.culturechange.org
واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
نظر مثبت:
یک مستند دیدنی که تصویر برداری بسیار زیبایی داره و علاوه بر این اطلاعات تکان دهنده و بسیار مفیدی رو در مورد معضلات زیست محیطی زمین در اختیار بینندگانش قرار میده.
نظر منفی:
بهترین نکته این مستند متن اونه که پر از اطلاعات جالبه اما ساختار روایی فیلم مشکلات زیادی داره و این اطلاعات به شکل منسجم و معنی داری کنار هم قرار داده نشدن و در طول فیلم مدام روی هم تلنبار میشن.

جزئیات:
• در فیلم های «لوسی» (2014) و «درخت زندگی» (2011) از صحنه هایی از این مستند با اجازه فیلمساز استفاده شده است.
• یان آرتوس برتراند (کارگردان) قبلا مستند «بشر» (2015) را ساخته است.

مدیر دوبلاژ : محمد مهدی رستمی 
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

خانه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری