پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره مستند Cowspiracy: The Sustainability Secret

«توطئه گاوی: راز پایداری» مستندی امریکایی و محصول سال 2014 است. این فیلم توسط کیپ اندرسون و کیگان کان کارگردانی شده و به موضوع تخریب محیط زیست توسط شرکت های دامپروری می پردازد. فیلم در تاریخ 26 ژوئن 2014 در امریکا به نمایش درآمد و بلافاصله مورد توجه تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. این مستند جنجالی باعث شد بحث های بسیاری بر سر تاثیر دام پروری بر تولید گازهای گلخانه ای شکل بگیرد و حتی در مقطعی مقالات زیادی در حمایت از مطالب علمی آن نوشته شد.

عوامل:
فیلمبرداری: کیگان کان
تدوین: کیپ اندرسون، کیگان کان

واکنش منتقدها:
توطئه گاوی به عنوان یکی از جنجالی ترین مستندهای سال های اخیر شناخته می شود و به بحث های زیادی درمورد تاثیر دام پروری بر روی تخریب محیط زیست منجر شده است. اکثر منتقدان شجاعت و صراحت فیلم در طرح موضوعات علمی اش را تحسین کرده اند و آنرا تلاشی جسورانه برای افشای حقیقت دانسته اند. با این حال برخی دیگر از منتقدان معتقدند بعضی از حکم هایی که در فیلم مطرح می شوند پایه علمی نداشته و بر اساس حدس و گمان مطرح شده اند.

یادداشتی بر فیلم «توطئه گاوی: راز پایداری»
اگر به مسائل زیست محیطی علاقه دارید و می خواهید اطلاعاتتان را در این زمینه بیشتر کنید، مستند جدید کیگان کان و کیپ اندرسون را از دست ندهید. «توطئه گاوی» از آن مستندهایی است که با هر عقیده و مرامی که آنرا تماشا کنید پس از پایان آن به فکر فرو می روید. مستندی که باعث می شود به انتخاب هایمان در غذا خوردن با دید متفاوتی نگاه کنیم و تاثیرات مخرب صنعت دامپروری بر محیط زیست را ببینیم. جذاب ترین نکته این فیلم در این است که سعی می کند بفهمد که چرا چنین حقایق مهمی تا به حال از دید ما پنهان بوده اند. حقایقی که برخی از آنها واقعا تکان دهنده هستند و دید بیننده نسبت به این صنعت چند میلیارد دلاری را کاملا تغییر خواهند داد. در ادامه سازندگان فیلم سعی کرده اند راه حل های پیشنهادی و کارهای صورت گرفته برای مقابله با این معضلات را بررسی کنند و این کار را در نهایت بی طرفی انجام می دهند.
«توطئه گاوی» از نظر سبکی به روش فیلم های مایکل مور ساخته شده و سعی می کند حقایق را کشف و آنان را به شکلی دست کاری نشده به بیننده منتقل کند. به همین خاطر پس از گذشت ده دقیقه از فیلم اعتماد بیننده به سرعت جلب شده و فیلمساز فرصت بیشتری پیدا می کند تا با جزئیات بیشتری موضوعاتش را بررسی کند. فیلم نشان می دهد که رسانه های جریان اصلی و همچنین سازمان های حفظ محیط زیست با شرکت های دامپروری همکاری می کنند تا آسیب های بزرگ آنان به محیط زیست را نادیده بگیرند و در عوض به مسائل کوچکتری بپردازند که عملا تاثیر چندانی در کلیت مساله محیط زیست ندارند. «توطئه گاوی» سعی نکرده است گروه های حافظ محیط زیست را تبرئه کند و این صداقتش باعث می شود بیننده حس کند وظیفه این مبارزه مهم بر دوش او و اطرافیانش است. البته فیلم در ارائه راه حل های عملی چندان قوی عمل نمی کند اما با گرافیک جذاب و ریتم مناسبش باعث می شود سوال های مهمی مطرح شوند که تا مدت ها ذهن مخاطب را به خود مشغول خواهند کرد. پس از پایان فیلم بیننده می تواند به روشنی احساس کند که نگاهش نسبت به مسئله دام پروری و نقش سازمان های حفظ محیط زیست تغییر کرده است؛ چنین نتایجی برای دوران ما اهمیت بسیاری دارند چرا که امروزه به روشنی می توانیم تاثیرات وحشتناک تغییرات اقلیمی بر روی زندگی انسان ها و حیوانات را مشاهده کنیم.
نویسنده: اوریتا استرادا
منبع: www.thedodo.com

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
به نظر من همه باید این مستند رو ببینند چون حقایقی توی اون بیان شدن که به راحتی از رسانه های معمولی نمی تونید اون ها رو بشنوید. این مستند نگاهتون به مسئله حفظ محیط زیست رو برای همیشه تغییر میده.
نظر منفی:
این فیلم خیلی یکطرفه و ناعادلانه ساخته شده و لزوم استفاده از گوشت توی رژیم غذایی رو نشون نمیده. با اینکه بعضی از اطلاعات فیلم مفید هستند اما فیلمسازها اصلا سراغ کسایی نرفتن که زندگی و کارشون وابسته به صنایع گوشتی و لبنی هست.

جزئیات:
• کیپ اندرسون پس از تماشای مستند «یک حقیقت ناراحت کننده» (2006) تصمیم گرفته این فیلم را بسازد.
• کیپ اندرسون و کیگان کان (کارگردان) در سال 2017 مستند تحسین شده «سلامت چیست؟» را ساخته اند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به مستند

دسیسه ی گاوها : راز پایداری

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این مستند را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری