پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Doctor Sleep

سالها پس از اتفاقات فیلم «درخشش» دن تورنس حالا به مرد بیکاری تبدیل شده که به دنبال شغل مناسب به شهر کوچکی در نیوهمپشایر می رود و در آنجا با دختری به نام آبرا استون آشنا می شود که توسط افراد گروهی به نام ترونات تهدید می شود. دن هرکاری می کند تا از آبرا در مقابل خطرات این گروه محافظت کند...

نویسندگان: 
مایک فلنگان

عوامل:
فیلمبرداری: مایکل فیموناری
تدوین: مایک فلنگان
موسیقی: برادران نیوتن

بودجه کلی: $45,000,000
فروش جهانی: $72,300,000

واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 77% را بر اساس 307 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/05 از 10 است: «دکتر اسلیپ از جنس وحشت درخشش فاصله می گیرد تا داستانی مدرن را با مضامینی حساسیت برانگیز و ترس‎هایی عمیق به نمایش بگذارد». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 59 از 100 را بر اساس نظر 46 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهایی متضاد با هم و متوسط» است.
«این منطقی ترین ادامه ای است که میشد برای فیلم درخشش تصور کرد»
- متیو روزا (سالن دات کام)
«یک فیلم باهوش، عمیق و البته دلهره آور.»
- شان ادواردز (فاکس)

یادداشتی بر فیلم «دکتر اسلیپ»
اگر میخواهید «درخشش» را ببینید لطفا بروید درخشش را ببنید. این بهترین توصیه ای است که قبل از دیدن دکتر اسلیپ می توانم به مخاطبان این فیلم بکنم. این فیلم ادامه ای بر درخشش است و دوباره سراغ لوکیشن های به یاد ماندنی آن فیلم می رود و با آن خاطره بازی می کند. بعضی صحنه های درخشش در آن به شکل خلاقانه ای تکرار شده اند و هرجایی که صحنه به یادماندنی ای در درخشش وجود داشت در اینجا اشاره ای به آن می شود. اما دکتر اسلیپ درخشش نیست. با اینکه ممکن است بازاریابی فیلم این طور به مخاطبان القا کرده باشد اما این پیش فرض درستی نیست. اگر با انتظار دیدن یک فیلم ترسناک با لحن درخشش به سراغ دیدن فیلم بروید از دیدن آن ناامید می شوید اما اگر صرفاً با کنجکاوی معمولی تان را به سالن سینما ببرید از دیدن فیلم بسیار لذت خواهید برد.
دکتر اسلیپ بر اساس رمانی به همین نام اثر استفن کینگ ساخته شده است و درمورد دنی تورنس است که حالا بزرگ شده و خاطرات کودکی اش همچنان روان او را آزار می دهند. او افسردگی پدرش ا به ارث برده و مدام باید با احساسات منفی اش مبارزه کند. ماجرای فیلم از جایی شروع می شود که آبرا دختر جوانی که نقشش را کایلی کوران بازی می کند از دنی تقاضای کمک می کند. گروهی از موجودات شبه خون آشام که از کشتن کودکان انرژی می گیرند به دنبال آبرا هستند و دنی باید به او کمک کند.
ساختن دکتر اسلیپ کار آسانی نبوده است و بخشی از آن به خاطر ترکیب تم ها و موضوعات عمیقی است که در کتاب های استفن کینگ وجود دارند. مایک فلنگان که به خاطر کار روی سریال «تسخیر خانه هیل» و فیلم «بازی جرالد» شناخته می شود در اینجا موفق شده فیلم ترسناکی بسازد که به شدت عاطفی و انسانی است. توانایی او برای گذراندن وقت با این شخصیت های عجیب و غریب در دنیای کابوس وار درخشش چیزی است که فیلم را دیدنی می کند. در حالیکه فیلم از نظر تصویری بسیار تحت تاثیر درخشش کوبریک قرار دارد به لحاظ احساسی در تضاد با آن فیلم قرار دارد.
برای چندین دهه درخشش همیشه حضوری سنگین بر سینمای وحشت داشته است. این که فیلمی از هر نظر در مقایسه با درخشش قرار بگیرد، چه از لحاظ فیلمبرداری و فضاسازی چه از نظر لوکیشن بار سنگینی روی دوش فیلم میگذراد و اینکه انتظار داشته باشیم فیلمی به اندازه درخشش وحشت آور باشد لذت بردن از آنرا تقریباً غیرممکن می کند. دکتر اسلیپ می توانست کپی امروزی درخشش باشد و به عنوان یک دنباله بی سر و صدا و محافظه کار ساخته شود اما به جای آن فضای کاملا جدیدی را به مخاطبان عرضه می کند. این دنباله طرفداران کوبریک و استفن کینگ را به دو گروه مخالف تبدیل می کند اما اگر فیلم را لحظه ای از درخشش جدا کنیم و ویژگی های مستقل آن را ر نظر بگیریم متوجه می شویم که فلنگان با ساخت آن موفقیت سینمایی قابل توجهی را به دست آورده است.

واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 89%
نظر مثبت:
یک چیزی رو فراموش نکنیم. کتاب دکتر اسلیپ استفن کینگ اصلا به خوبی درخشش نیست و در مقایسه با اون یه معمولی حساب میشه. دکتر اسلیپ موفق شده این رمان متوسط رو بگیره و یه فیلم با داستان جذاب و بازی های عالی ازش دربیاره. فیلمی که بیشتر از اینکه ترسناک باشه هیحانی فانتزیه و این بهترین جنبه فیلمه اینکه درخشش رو کاملا به یه مسیر جدید میبره.
نظر منفی:
بزرگترین مشکل فیلم کند بودنشه. درخشش هم فیلم کندی بود اما این کندی باعث میشد تاثیر اوج نهایی فیلم چند برابر بشه و به همین خاطر خیلی به نفع فیلم تموم می شد. اما دکتر اسلیپ این طوری نیست و فقط بیننده رو خسته می کنه چون وحشت روانشناسی درخشش رو حذف کرده و به جاش یه گروه جنایتکار به اسم ترونات رو گذاشته که اصلا به اون اندازه ترسناک و دلهره آور نیستن.

دیالوگ برگزیده:
دنی تورنس: عقایدمون ما رو به آدمای بهتری تبدیل نمیکنن، اعمال آدماست که ازشون آدمای بهتری میسازه.

جزئیات:
دنی لوید که در فیلم درخشش نقش دنی تورنس را بازی می کند حضور کوتاهی در فیلم دارد. در مسابقه بیسبال او به عنوان تماشاگر در صحنه دیده می شود.
مایک فلنگان هتل اوورلوک را با کاغذهای به جا مانده در آرشیو استنلی کوبریک یک بار دیگر به صورت کامل برای فیلم طراحی کرده است.
نام گربه ای که در فیلم به اتاق بیماران در حال مرگ وارد می شود آزی است که اشاره ای به عزرائیل فرشته مرگ می باشد.
برای بازی در نقش آبرا 800 نفر تست دادند تا در نهایت کایلی کوران توانست برای بازی در این نقش انتخاب شود.
مدیر دوبلاژ: امیرحسین صفائی 

 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دکتر اسلیپ

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری