پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The King Of Thieves

شاه دزد فیلمی بریتانیایی در ژانر جنایی و محصول سال 2018 است. این فیلم توسط جیمز مارش کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا جو پنهال بر اساس یک ماجرای واقعی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به مایکل کین، جیم برودبنت و چارلی کاکس اشاره کرد. «شاه دزد» در تاریخ 14 سپتامبر 2018 در انگلستان به نمایش درآمد.

نویسندگان: 
جو پنهال

عوامل:
فیلمبرداری: دنی کوهن
تدوین: جینکس گادفری، نیک مور
موسیقی: بنجامین والفیش


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 35% را بر اساس 80 ریویو بدست آورده که معادل نمره 4/91 از 10 است: «شاه دزد از یک ماجرای واقعی جذاب اقتباس شده و گروه بازیگران فوق العاده ای دارد اما مشکلات فیلمنامه اش مانع از تاثیرگذاری کامل آن می شوند». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 47 از 100 را بر اساس نظر 16 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است.

یادداشتی بر فیلم «شاه دزد»
گروهی از سارقان سالخورده و بازنشسته برای انجام آخرین سرقت عمرشان دور هم جمع می شوند. ماجرای سرقت هاتون گاردن آنقدر مشهور است که احتمالا اکثر بینندگان بریتانیایی با کلیت داستان آن آشنایی دارند. ماجرای سرقتی که به دلیل اختلافات بین اعضای گروه و طمع بیش از حد آن ها با شکست روبرو شد. فیلم بر اساس یک مقاله روزنامه تایمز به قلم مارک سیل نوشته شده است. کارگردان فیلم جیمز مارش فیلم را با انرژی و هیجان مردانی آغاز می کند که تشنه انجام آخرین کار بزرگشان هستند، آنها خودشان را کاملا برای انجام عملیات آماده می کنند اما هرچه جلوتر می روند خسته تر می شوند. این خستگی حالت واقعی این شخصیت هاست اما ممکن است موجب خستگی بیننده نیز بشود چرا که رسیدن فیلم به یک سوم پایانی کمی طولانی شده است. با اینحال در این زمان شاهد شخصیت پردازی دقیق آدم های دخیل در این ماجرا هستیم و این کار به بهترین شکل با بازی های درخشان بازیگران فیلم انجام شده است.
گروه بازیگران فیلم از باسابقه ترین بازیگران سینمای بریتانیا انتخاب شده اند و سردسته شان مایکل کین است. کین طبق معمول بازی بسیار خوبی را ارائه می دهد و می شود گفت نسخه ای پیر از نقش خود در فیلم «شغل ایتالیایی» (1969) را بازی کرده است. وقتی عملیات شروع می شود شاهد صحنه های طولانی ای هستیم که بسیار سرگرم کننده هستند. درست است که این صحنه ها کیفیت و سرعت صحنه های «یازده یار اوشن» را ندارند اما با بازی های عالی بازیگران نقش مکمل به سطح بالایی از جذابیت و هیجان دست پیدا کرده اند. نکته جالب درمورد فیلم این است که تا اواسط فیلم عملیات تمام می شود و پس از آن شاهد طمع و بدبینی شدید شخصیت ها هستیم. در اینجاست که مارش (کارگردان) موفق می شود فیلم را به اوج تعلیق و اضطراب برساند. 
فیلم از نظر تکنیکی به اندازه کافی با کیفیت است. هرچند اگر چنین فیلمی در امریکا ساخته می شد قطعا از لحاظ دوربین و کیفیت اکشن ها با کیفیت تر می بود اما در اینجا مارش سعی کرده فیلم را با هزینه ای کمتر بسازد و به همین دلیل از بعضی افکت های سنگین چشم پوشی کرده است. یکی از نکات مثبت فیلم که تا حدودی مشکلات تدوین آنرا جبران کرده موسیقی زیبای بنجامین والفیش است. او که قبلا برای نسخه جدید بلید رانر موسیقی ساخته بود، در اینجا حس و حالی قدیمی و در عین حال پرهیجان به فیلم داده که با لحن کلی آن بسیار هماهنگ است. «شاه دزد» یک فیلم سرقت معمولی با بدلکاری های عجیب و غریب نیست اما بازی های با کیفیت و کارگردانی ماهرانه آن می تواند طرفداران این ژانر را حسابی سرگرم کند.
نویسنده: شائون مورینو
منبع: www.flickeringmyth.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 28%
نظر مثبت:
شاه دزد بازی های خیلی خوبی داره و داستان خیانت دزدها رو به شکل واقعی ای به تصویر کشیده، اما انتظار دیدن یک فیلم اکشن رو ازش نداشته باشید.
نظر منفی:
یک فیلم خسته کننده و طولانی که نتونسته از توانایی های بازیگراش استفاده کنه و تدوین بسیار ضعیفی داره.


جزئیات:
• ری وینستون که نقش دنی جونز را در فیلم بازی می کند در کودکی با او همکلاسی بوده است.
• عکس جوانی ری وینستون که در اواخر فیلم نشان داده می شود متعلق به بازی او در فیلم «آشغال» (1979) است.
• جیمز مارش (کارگردان) قبلا فیلم «تئوری همه چیز» (2014) را ساخته است.
 

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

شاه دزد

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری