پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم The Godfather: Part III

«پدرخوانده: قسمت سوم» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و محصول سال 1990 است. این فیلم توسط فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا کاپولا به همراه ماریو پوزو نوشته است. «پدر خوانده 3» آخرین فیلم از سه‎گانه پدرخوانده است و داستان مایکل کورلئونه را به پایان می رساند. از بازیگران فیلم می توان به آل پاچینو، دایان کیتون، اندی گارسیا، و تالیا شایر اشاره کرد. «پدر خوانده 3» در تاریخ 25 سپتامبر 1990 در امریکا اکران شد و با واکنش مثبت منتقدان روبرو شد هرچند نتوانست موفقیت های دو فیلم اول این مجموعه را تکرار کند. این فیلم با بودجه 54 میلیون دلاری به فروش 136 میلیون دلار رسید و نامزد 7 جایزه اسکار شد.

نویسندگان:
ماریو پوزو، فرانسیس فورد کاپولا

عوامل:
فیلمبرداری: گوردون ویلیس
تدوین: بری مالکین، لیسا فروختمن، والتر مرچ
موسیقی: کارمین کاپولا

بودجه کلی: $54,000,000
فروش جهانی: $136,800,000


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 68% را بر اساس 60 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/42 از 10 است: «پدرخوانده 3 با داستان تاثیرگذار خود دو فیلم اول این مجموعه را به یاد می آورد اما بازی های آن و لحن سردرگم‎اش آنرا در سطحی پایین تر از آن دو فیلم قرار می دهد.». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 19 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای متضاد با هم و متوسط» است. بیشتر انتقاداتی که از فیلم انجام شده به بازی ضعیف سوفیا کاپولا و بی‎نظم بودن داستان فیلم مربوط می شود. باید به این نکته توجه داشت که مقایسه شدن این فیلم با دو فیلم اول این مجموعه که از شاهکارهای تاریخ سینما هستند، بررسی آن به عنوان یک اثر جداگانه را بسیار سخت کرده است.


یادداشتی بر فیلم «پدرخوانده 3»
هجده سال پس از اکران فیلم پدرخوانده سومین و آخرین فیلم این مجموعه در سال 1990 اکران شد. این فیلم انتظارات بسیار بالا از یک فیلم «پدرخوانده» را برآورده نکرد که البته قابل پیشبینی بود اما همچنان لحظات بسیار ویژه ای از قدرت داستانگویی را در خود دارد که فقط در فیلم های پدرخوانده می توانید پیدا کنید. این اولین فیلم پدرخوانده است که هیچ جایزه اسکاری کسب نکرده و متاسفانه انتظارات بالا از فیلم موجب شد ارزش های آن کم تر مورد توجه قرار بگیرد و این برای فیلمی که بدون شک جزو سه فیلم برتر سال است، بسیار ناعادلانه به نظر می رسد.
داستان فیلم در سال 1979 و حدود سی سال پس از اتفاقات فیلم دوم می گذرد. حالا بچه های او ماری و آنتونی بزرگ شده اند. ماری پدرش را بسیار دوست دارد اما آنتونی آشوبگر است و با وجود اینکه به پدرش علاقه دارد نمی خواهد هیچ ارتباطی با بیزنس پدرش داشته باشد، هرچند حالا تقریبا تمام کارهای غیرقانونی آنها برچیده شده است. مانند دو فیلم دیگر این یکی هم با یک گردهم آیی خانوادگی شروع می شود. مراسم برای اعطای مدال سن سباستین به مایکل برگذار شده است، بالاترین مقامی که کلیسای کاتولیک می تواند به فردی غیرروحانی اعطا کند. با این وجود مایکل هنوز نتوانسته کاملا از دست متحدان زیرزمینی اش خلاص شود. آنها می خواهند از طریق یکی از سرمایه گذاری های مایکل پولشویی کنند و وقتی او مخالفت می کند، به فکر انتقام می افتند. از طرفی دون کورلئونه جدید منتظر فرصت خود برای حکمرانی است و مایکل باید او را هم زیر پر و بال خودش بگیرد. او وینسنت مانچینی نام دارد که اندی گارسیا نقش اش را بازی می کند و پسر سانی لئونه است. وینسنت علاقه شدیدی به خشونت دارد که حالا دیگر مدت هاست در وجود مایکل خاموش شده است.
بدون تردید بزرگترین مشکل فیلم این است که «پدرخوانده 3» داستان کوچکی دارد و محدوده های جدیدی را برای گسترش داستان باز نمی کند. انگار تنها جای شخصیت ها عوض شده و مایکل جای ویتو را گرفته و وینسنت نقش مایکل را دارد. البته که این کار تعمدا انجام شده و به این منظور است که تکرار سنت خانوادگی را نشان دهد اما در صورتی چنین کاری می توانست بهتر انجام شود که شخصیت پردازی کامل تری برای وینسنت انجام می شد. اما این اتفاق نمی افتد و مایکل همچنان در مرکز روایت حضور دارد. البته که تماشای بازی پاچینو همچنان بسیار لذت بخش است. این بار او نوعی خستگی آغشته به افسردگی را به شخصیت مایکل اضافه کرده و انگار آماده جواب پس دادن و محاکمه شدن است. بچه هایش تنها دلیل زندگی اش هستند و هنر پاچینو در این است که تمام این احساسات را با لحن صدا و نگاهش منتقل می کند.
فیلم ممکن است ضعف های جزئی دیگری هم داشته باشد (از جمله بازی ضعیف سوفیا کاپولا در نقش ماری) اما کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا همچنان بی نقص و استادانه است. در نیم ساعت آخر فیلم که خط های داستانی مرتبط آن به سرانجام می رسند می توان نهایت توانایی های او به عنوان یک کارگردان بزرگ را دید. فیلم با همین لحظات درخشان است که می تواند در ردیف دو فیلم قبلی این سری بایستد چرا که نه تنها داستان مایکل را به نتیجه می رساند بلکه به فرم و سبک دو فیلم اول هم وفادار می ماند.

نویسنده: جیمز برادینلی
منبع: www.reelviews.net


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 78%
نظر مثبت:
این فیلم به اندازه دو فیلم قبلی سری پدرخوانده خوب نیست اما مگه چند تا فیلم گنگستری وجود داره که به اندازه دو تا فیلم اول پدرخوانده خوب باشه؟ پدرخوانده 3 یه فیلم گنگستری بسیار با کیفیته که یکی از بهترین بازی های پاچینو رو تو خودش داره.
نظر منفی:
به عنوان ادامه سری پدرخوانده این فیلم واقعا ناامید کننده ست چون برخلاف فیلم های قبلی لحن مشخصی نداره و بازی سوفیا کاپولا توی اون واقعا خیلی ضعیفه.

دیالوگ برگزیده:
مایکل کورلئونه: هیچوقت از دشمنات متنفر نباش چون باعث میشه قضاوت اشتباه انجام بدی.

جزئیات:
• برای بازی در این فیلم پیشنهادی 5 میلیون دلاری به پاچینو ارائه شد اما او قبول نکرد و خواستار 7 میلیون دلار پول به اضافه درصدی از فروش شد. فرانسیس فورد کاپولا در جواب صفحه اول فیلمنامه جدیدش را برای پاچینو فرستاد که با مراسم خاکسپاری مایکل (پاچینو) شروع می شد. این کار باعث شد او با دستمزد 5 میلیونی اش موافقت کند.
• آل پاچینو بارها گفته است که با تصویر مایکل در این فیلم مشکل دارد چون هرگز معتقد نیست او بتواند به خاطر کارهایش احساس پشیمانی کند.
• پس از یک اکران اولیه در نیویورک سوفیا کاپولا کل دیالوگ هایش برای فیلم را دوبله کرد چرا که به نظر مخاطبان خصوصی فیلم بازی او در حد یک فیلم حرفه ای نبوده است.
• تنها سری های پدرخوانده و ارباب حلقه ها موفق شده اند سه فیلم با نامزدی اسکار بهترین فیلم داشته باشند (هر دو آنها دو بار این جایزه را تصاحب کرده اند).
• نقش یکی از افرادی که در فیلم به خاطر وضعیت نامناسب محله از دست وینسنت گله می کند، توسط کاترین اسکورسیزی مادر مارتین اسکورسیزی بازی شده است.
• اگر میخواهید فیلم دیگری درمورد پیری و افسردگی گنگسترها ببینید دیدن «مرد ایرلندی» (2019) را از دست ندهید.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

پدرخوانده: قسمت3

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری