پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Shoplifters

دزدان فروشگاه فیلمی ژاپنی در ژانر درام و محصول سال 2018 است. کارگردانی و نویسندگی این فیلم توسط هیروکازو کوره‎دا انجام شده و از بازیگران مطرح آن می توان به لیلی فرانکی و ساکورو آندو اشاره کرد. کوره دا فیلمنامه را بر اساس تفکرات خودش از مفهوم خانواده و نیز عکس های خیابانی ای که در سال 2017 گرفته بود نوشت. دزدان فروشگاه در تاریخ 13 می 2018 در جشنواره کن به نمایش در آمد و توانست جایزه نخل طلای این جشنواره را به دست آورد. فیلم در اکران عمومی خود علاوه بر استقبال منتقدان به موفقیت تجاری خوبی هم دست پیدا کرد و در فصل جوایز در تمامی جوایز سینمایی مهم مورد توجه قرار گرفت.
نویسندگان:
هیروکازو کوره دا

عوامل:
فیلمبرداری: کوندو ریوتو
تدوین: هیروکازو کوره دا
موسیقی: هارومی هوسونو

فروش جهانی: $72,700,000
واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 99% را بر اساس 219 ریویو بدست آورده که معادل نمره 8/81 از 10 است: «دزدان فروشگاه یک نقطه درخشان دیگر در کارنامه حرفه ای کوره دا و یکی از بهترین فیلم های سال است». در سایت متاکریتیک فیلم نمره 93 از 100 را بر اساس نظر 40 منتقد به دست آورده که نشانگر «تحسین جهانی» است.
«این فیلم لایق تحسین هایی است که دریافت کرده و می تواند به یکی از آثار ماندگار سینمای ژاپن تبدیل شود»
- بن کرول (د رپ)
یادداشتی بر فیلم «دزدان فروشگاه»
کارگردان ژاپنی هیروکازو کوره دا در فیلم جدیدش تصویری دقیق از زندگی خانوادگی در فقر را ترسیم می کند؛ خانواده ای که اعضای آن مجبورند برای گذران زندگی شان دست به دزدی بزنند اما همچنان به شدت به هم وابسته هستند و هوای همدیگر را دارند. آنها در خانه ای بسیار فقیرانه و کوچک زندگی می کنند که متعلق به مادربزرگ خانواده است و انگار به عاملی برای وحدت این خانواده تبدیل می شود. نوبویو همسر اوسامو (شخصیت اصلی فیلم) در خشکشویی کار می کند و آکی کار ساختمانی انجام می دهد اما در نهایت دزدی از فروشگاه است که باعث می شود آنها بتوانند از پس نیازهایشان بر بیایند. یک شب اوسامو دختر کوچکی به نام یوری را در خیابان پیدا می کند و او را به خانه می آورد. آنها سرپرستی یوری را برعهده می گیرند و او به بخش مهمی از کارهای خانواده تبدیل می شود.
تعجبی ندارد که کوره دا در اینجا هم مانند آثار قبلی اش موفق می شود یک موضوع پیچیده را به شکلی ساده به بینندگانش عرضه کند. این کارگردان ژاپنی مهارت ویژه ای در تبدیل لحظات کوچک زندگی به وقایع مهم دارد. رویکرد کوره دا در این فیلم تا حدودی شبیه به کاری است که آلفونسو کوارون در فیلم تحسین شده «روما» انجام داده بود، به این معنی که کارگردان وقایع را با چنان ظرافتی به بیننده عرضه می کند که او حس می کند این وقایع همیشه در گوشه ای حضور داشته اند اما او هرگز با دقت آنها را ندیده است و حالا می تواند سیر اتفاق افتادنشان را ببیند. این تکنیک طبیعی نمایی حوادث باعث می شود لحظات احساسی فیلم بسیار تاثیرگذار باشند. تصمیم خانواده برای نگه داشتن یوری به نظر غیرمنطقی می رسد اما کوره دا با آن شبیه به واکنشی طبیعی رفتار می کند که از زندگی سخت خانواده ناشی شده است.
چون بیننده می تواند با تمام شخصیت های این خانواده ارتباط نزدیکی برقرار کند دیگر این واقعیت که آنها از نظر قانونی آدم ربایی کرده اند هیچ اهمیتی برای او ندارد. وقتی در نیمه دوم فیلم شخصیت ها شروع به تصمیم گیری بر اساس احساسشان می کنند، ارتباط عاطفی قوی بیننده با شخصیت ها باعث می شود تجربه عمیقی برای مخاطب رقم بخورد و او هرچه بیشتر درگیر فیلم شود. با اینکه این لحظات احساسی تاثیرگذار هستند اما فیلم هرگز به دام اشک گرفتن از مخاطب و احساسات گرایی بیش از حد نمی افتد. فیلم مخالف ایده «شما نمی توانید خانواده تان را انتخاب کنید» است و کوره دا با چنان ظرافت و علاقه ای این مضمون را واکاویی می کند که در آخر فیلم شما هم بخشی از خانواده شبیاتا می شوید.
نویسنده: کیکو مارتینز
منبع: www.sacurrent.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 91%
نظر مثبت:
این فیلم بدون تردید جزو 5 فیلم برتر 2018 هست. کارگردانی دقیق و بازی های عالی فیلم آدم رو یاد بزرگان ژانر واقع گرایی اجتماعی مثل ویتوریو دسیکا می ندازن. این اثر از فیلماییه که بدون شک روی سینمای آینده ژاپن و حتی جهان تاثیر زیادی میذاره.
نظر منفی:
بعد از اینهمه استقبالی که از فیلم شده انتظار بیشتری از فیلم داشتم. هرچند فیلم درگیر کننده ست اما شخصیت ها و کارهاشون به نظر منطقی نمی رسن و فیلم یه پیام کلیشه ای رو منتقل میکنه.

دیالوگ برگزیده:
نوبویو شیباتا: بعضی وقت ها بهتره آدم خودش خونواده‎ش رو انتخاب کنه.

جزئیات:
این اولین فیلم ژاپنی ای است که پس از فیلم «ایل» (1997) برنده نخل طلای جشنواره کن می شود.
ایده اولیه فیلم زمانی به ذهن کوره دا رسید که او در حال ساخت فیلم «همچون پدر، همچون پسر» بوده است.
برای نوشتن فیلمنامه کوره دا به یتیم خانه های زیادی سر زده و از کودکان آنجا مصاحبه گرفته است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

دزدان فروشگاه

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری