پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Motherless Brooklyn

«بروکلین بی مادر» فیلمی امریکایی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2019 است. نویسندگی و کارگردانی این فیلم توسط ادوارد نورتون انجام شده و از بازیگران آن می توان به ادوارد نورتون، گوگو امباتا راو و الک بالدوین اشاره کرد. «بروکلین بی مادر» پس از اکران در جشنواره تلروید، در تاریخ 1 نوامبر 2019 در امریکا به نمایش درآمد.

نویسندگان:
ادوارد نورتون
عوامل:
فیلمبرداری: دیک پاپ
تدوین: جو کلوتز
موسیقی: دنیل پمبرتون


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 63% را بر اساس 212 ریویو بدست آورده که معادل نمره 6/25 از 10 است. در سایت متاکریتیک فیلم نمره 60 از 100 را بر اساس نظر 36 منتقد به دست آورده که نشانگر «نقدهای به طور کلی مثبت» است.

یادداشتی بر فیلم «بروکلین بی مادر»
در نگاه اول ممکن است احساس کنید «بروکلین بی مادر» یکی دیگر از همان فیلم های تاریخی – کاراگاهی معمولی است که نمونه های بی شماری از آنها در سالهای اخیر ساخته شده، اما فیلم جدید ادوارد نورتون با آثار معمول این ژانر تفاوت هایی چشم گیر دارد. نخستین نکته، قهرمان غیرعادی داستان است که با یک سندروم کم یاب و حاد به نام «تورت» دست و پنجه نرم می کند، کسی که به عنوان یک کاراگاه خصوصی فعالیت می کند و در اوایل داستان به شکلی عجیب و با لحن کمدی به بینده معرفی می شود.
داستان اصلی فیلم درمورد یک توطئه بزرگ در شهر نیویورک است که آینده این شهر را به طور کامل به خطر انداخته است و حالا قهرمان داستان که سعی می کند پرونده قتل دوستش را حل کند، هر لحظه به حل این معمای بزرگ نزدیک و نزدیک تر می شود. ادوارد نورتون که خود نویسندگی، کارگردانی و بازی در نقش اصلی فیلم را برعهده داشته، موفق شده لیونل اسروگ (شخصیت اصلی) را به شخصیتی چند لایه و به شدت پیچیده تبدیل کند. او بخشی از شخصیت پردازی اسروگ را از طریق دیالوگ ها انجام می دهد و بقیه را به کارگردانی و بازیگری واگذار می کند. با اینکار نورتون موفق شده هم از حجیم شدن فیلمنامه جلوگیری کند و هم جنبه های مختلف فیلم را در هماهنگی با هم تنظیم کند. همزمان با نورتون گروهی از شخصیت های فرعی نیز در فیلم حضور دارند که هر یک بخشی از پازل اصلی فیلم را کامل می کنند. شاید تنها ایراد فیلمنامه نورتون این باشد که این شخصیت های فرعی پرداخت مناسبی ندارند و حتی برخی از آنها کلیشه ای از کار درآمده اند. با این وجود استفاده از بازیگران توانا در این نقش ها باعث شده همچنان جذابیت آنان حفظ شود. با این وجود معمای بزرگ فیلم به حدی پرجزئیات و جذاب است که بیننده احتمالا فرصت نخواهد کرد به بازی های بازیگران دقت چندانی داشته باشد. در کنار داستان اصلی فیلم البته چند داستان فرعی نیز وجود دارند که هم باعث می شوند شخصیت پردازی افراد اصلی داستان کامل شود و هم به بیننده فرصت تنفس می دهند. کارگردانی نورتون هم در این بخش ها سعی کرده اندکی از اتمسفر سنگین فیلم فاصله بگیرد و برای مخاطب تنوع ایجاد کند که البته در این کار بسیار موفق عمل کرده است. ادوارد نورتون سالها قصد ساخت این فیلم را داشته و علاقه وافر او به داستان را از شیوه کارگردانی و بازی او نیز می توان تشخیص داد. همین علاقه شخصی و وسواس ادوارد نورتون است که «بروکلین بی مادر» را از مجموعه‎ای گسترده از فیلم های تاریخی – جنایی جدا می کند، فیلمی که با داستان هیجان انگیز و موسیقی شنیدنی اش می تواند هر بیننده علاقه مند به داستان های جنایی را سرگرم کند.
نویسنده: مارک دویسیک
منبع: www.markreviewsmovies.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 80%
نظر مثبت:
بازی ادوارد نورتون توی فیلم فوق العاده ست و علاوه بر این معمای فیلم به حدی جذاب نوشته شده که باعث میشه تا لحظه آخر درمورد اون حدس بزنید.
نظر منفی:
داستان «بروکلین بی مادر» بسیار ماهرانه نوشته شده اما فیلم از نظر کارگردانی بیش از حد تکراری ساخته شده و هیچ خلاقیتی توی تصاویر اون دیده نمیشه، همه چیز یادآور همون سبک شناخته شده فیلم های کاراگاهی هست و به همین خاطر بیننده بعد از مدتی رغبت خودش برای دنبال کردن داستان رو از دست میده.

جزئیات:
• ادوارد نورتون برای بازی در نقش اصلی فیلم چندین ماه را به مصاحبه و تحقیق درمورد بیماری «تورت» گذرانده است.
• این دومین فیلم کارگردانی شده توسط ادوارد نورتون پس از «حفظ کردن ایمان» (2000) است.
• فیلمبرداری این فیلم حدود 45 روز طول کشیده است.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

بروکلین بی مادر

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری