پیشتازمووی

اپ پیشتازمووی را نصب کنید!

نسخه اندروید

pishtazmovie.ir pwa

اپلیکیشن پیشتازمووی را به صفحه اصلی موبایل خود اضافه کنید.

1- در نوار پایین دکمه share را انتخاب کنید.

2- منوی بازشده را به سمت بالا و یا به سمت راست کشیده، سپس گزینه "Add to Home Screen" add-to-home-screen را انتخاب کنید.

3- در قسمت بالا "Add" را انتخاب کنید.


متوجه شدم

درباره فیلم Article 15

ماده 15 فیلمی هندی در ژانر جنایی و درام و محصول سال 2019 است. این فیلم توسط آنوباو سینها کارگردانی شده و فیلمنامه آنرا آنوباو سینها به همراه گواراو سولانکی نوشته است. از بازیگران فیلم می توان به آیوشمان خورانا، مانوج پاوا و کوماد میشرا اشاره کرد. عنوان فیلم به ماده 15 قانون اساسی هندوستان اشاره دارد که تبعیض های جنسیتی، محلی، نژادی و دینی را ممنوع می کند. «ماده 15» در تاریخ 28 ژوئن 2019 در هند به نمایش درآمد و علاوه بر تحسین منتقدان هندی موفق شد به فروش 13 میلیون دلاری برسد که موفقیت تجاری مهمی محسوب می شود.

نویسندگان:
آنوباو سینها، گواراو سولانکی

عوامل:
فیلمبرداری: اوان مولیگان
تدوین: یاشا رمچاندانی
موسیقی: مانگش داکره


واکنش منتقدها:
فیلم در سایت راتن تومیتوز امتیاز 89% را بر اساس 18 ریویو بدست آورده که معادل نمره 7/56 از 10 است. اکثریت منتقدان سینمای هند بازی ها و همچنین کارگردانی این فیلم را تحسین کرده اند و اهمیت فیلم را در ارائه درست پیام آن دانسته اند که درمورد مبارزه با تبعیض های نژادی و طبقاتی است.
«تماشای این فیلم یک تجربه احساسی تکان دهنده است»
- آنا وتیکاد (فرست پست)


یادداشتی بر فیلم «ماده 15»
وقتی آیان رنجان از شهر به روستایی در مناطق مرکزی هند منتقل می شود فوراً متوجه می شود که در آنجا باید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کند. همان اوایل فیلم او به همسرش می گوید که آنجا «مثل غرب وحشی» است. او که در دانشگاه دهلی درس خوانده و مدتی را در اروپا زندگی کرده، در تضاد کامل با زندگی قبیله ای آن مناطق قرار دارد و هنوز کاملا در آنجا جا نیافتاده که خبر گم شدن سه دختر کارگر به او داده می شود. همکاران آیان به او اطمینان می دهند که آنها به زودی پیدا خواهند شد اما به زودی جنازه دو نفر از آنان پیدا می شود و مشخص می شود جنایتی اتفاق افتاده است. با این وجود اداره پلیس سعی دارد هرچه زودتر پرونده را ببندد و به همین خاطر بافسران آنجا به آیان فشار می آورند. حالا آیان باید هر گوشه این سرزمین خطرناک را بگردد تا بتواند این پرونده را حل کند.
ماده 15 مانند یک تریلر جنایی نوشته شده است و جذابیت فیلم های این ژانر را در خود دارد. اما چیزی که باعث می شود کیفیت فیلم افزایش پیدا کند پرداختن آن به مسائل عمیق اجتماعی است که به روشنی در فیلم مورد انتقاد قرار می گیرند. در چنین فیلمی که جغرافیای منطقه در چگونگی فهم آن تاثیرگذار است، فضاسازی اهمیتی دو چندان دارد و فیلمبرداری فوق العاده اوان مولیگان به خوبی از پس این کار بر می آید. فیلم بیننده را در خطر و تنش حفظ می کند و بخشی از این حال و هوای قدرتمند به ترکیب درست موسیقی و تصاویر مربوط می شوند که به خوبی انجام شده است. نکته مثبت دیگر فیلم دیالوگ های آن است که به خوبی نوشته شده اند و تاثیرگذار هستند، این دیالوگ ها جزئیات ظریفی را به شخصیت ها اضافه می کنند که باعث افزایش باورپذیری آنها می شوند. همه این موارد باعث می شوند داستان سریع و پرکشمکش فیلم به درستی تعریف شود و در ذهن مخاطب باقی بماند.
اما مهم ترین عامل موفقیت این فیلم بازی های آن است. آیوشمان خورانا نقش یک پلیس وظیفه شناس و متین را به گونه ای بازی می کند که همدلی مخاطب را در همان ده دقیقه اول فیلم از آن خود می کند. بازی او پر انرژی و در عین حال آرام است و ترس ها و در عین حال قدرت شخصیتش را به خوبی به نمایش می گذارد. داستان «ماده 15» هم شما را احساساتی می کند و هم با نگاه انتقادی اش باعث می شود به مضامین عمیق آن فکر کنید.

نویسنده: سریپارنا سنگوپتا
منبع: www.indiatimes.com


واکنش های مخاطبان در شبکه های اجتماعی:
امتیاز بینندگان در سایت راتن تومیتوز = 96%
نظر مثبت:
فیلم نژاد پرستی موجود در هند رو به خوبی نشون میده و میتونه سرمشقی برای فیلمای امریکایی باشه که به راحتی از کنار این مسائل عبور می کنن، اما علاوه بر این مضمون عمیق هیچوقت هم فراموش نمیکنه که باید سرگرم کننده باشه.
نظر منفی:
موضوع فیلم خیلی جذاب است اما داستان آن خوب نوشته نشده و بازی های فیلم هم خیلی مصنوعی هستند.

دیالوگ برگزیده:
نیشاد: آدم بعضی وقتها کاملا ناامید میشه اما نمیتونه این ناامیدی رو قبول کنه چون خودش امید آدمای اطرافشه.

جزئیات:
شخصیت نیشاد در فیلم بر اساس یک فعال اجتماعی هندی به نام آزاد راوان نوشته شده است.
این اولین همکاری آیوشمان خورانا با آنوباو سینها است.
ابتدا قرار بود نقش اصلی فیلم را رانبیر کاپور بازی کند.

همچنین ببینید

دیدگاه و نظرات کاربران

loading

در حال بارگذاری دیدگاه ها

رای به فیلم

ماده 15

1 رای 2 رای 3 رای 4 رای 5 رای
ثبت
لوگو پیشتازمووی

شما نمیتوانید با اشتراک رایگان این فیلم را تماشا کنید.

برای تماشا می بایست اشتراک تهیه نمایید.

خرید اشتراک
اشتراک رایگان ایرانسلی ها در پیشتازمووی

اشتراک رایگان برای ایرانسلی‌ها

شما دیگر نیازی به خرید اشتراک پیشتازمووی ندارید اما در هنگام تماشای فیلم‌ها، هزینه حجم مصرفی اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می‌شود، درصورتی که اشتراک پیشتازمووی داشته باشید حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه خواهد شد.

متوجه شدم

فعالسازی قفل کودک

یک کد 4 رقمی در کادر زیر وارد نمایید:

ثبت
انصراف

غیر فعال کردن قفل کودک

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

خروج از بخش کودکان

رمز قفل کودک را وارد کنید:

ثبت
انصراف
کد قفل کودک را فراموش کرده ام.

فراموشی قفل کودک

کلمه عبور حساب کاربری را وارد کنید:

ثبت
انصراف

اشتراک گذاری